1 apr 2014

✂︎ DIY: Tie dye jeans


De "tie dye jeans" zien we de laatste tijd vaker voorbij komen, en zo gaat het met DIY's; iedereen wil er een dus je gaat er zelf een maken! Speur een keer je kleren kast door opzoek naar een broek die je haast niet draagt, door de kleur. Deze kun je goed gebruiken!

Wat heb je nodig?



 - 1 oude broek, kleur maakt niet uit!
 - ong. 20 post (dikke) elastiekjes (Je kunt ze vragen aan de postbode, en bij sommige super markten hebben ze het ook bij de info balie)
 -1 fles bleek.
 -handschoenen (kun je vervangen door een plastic zak of je gebruikt een (pol) lepel)
 - 1 emmer of bak

How to?




1. Knoop je broek vol met elastieken. Begin onderaan de broekspijp. Let op!: Hoe meer elastieken je er in doet, hoe minder hij gebleekt wordt. 


Het is handig om Witte Oude kleren aan te doen! Het bleek middel kan namelijk op je kleren komen. 




2. Pak daarna de emmer en vul hem een klein beetje met water. Zorg dat je niet te veel water gebruikt, want dan bleekt de broek minder goed. Daarna kun je de bleek er bij doen. Begin met een halve fles. Als je merkt dat je meer bleek nodig hebt kun je dit erbij doen. Stop dan de broek in de bak en ga om het uur/half uur kijken.


Zo zag mijn broek er na een half uur uit. Aan de andere kant was hij iets donkerder, daarom moet je hem goed omdraaien elke keer dat je even kijkt. Deze emmer zit trouwens vol met water, omdat ik dat per ongeluk had gedaan. Het is niet de bedoeling dat je de emmer zo vol doet! 


Zo zag mijn broek er uit na een uur. Het kan gebeuren dat het water in de emmer bruin wordt. Dit komt door de elastiekjes dus Don't worry! 


Na ongeveer 4 uur was mijn broek klaar hij zag er toen zo uit.


Dan kan je de elastiekjes ervan af halen.


Ik was niet helemaal tevreden dus heb de onderkantjes er nog even op nieuw in gedaan, tot dat ik het goed vond.


Nu is het belangrijk dat je hem goed uit spoelt. En hierna is het handig om hem in de was te doen Zonder Zeep!!! Zodat alle bleek uit de broek is.



Zo gaat het er uit zien! 

Variatie tips:
1. Je kunt dit altijd met alle soorten kleuren broeken doen. Dus ook met rood of roze bijvoorbeeld!
2. Je kunt dit ook met een shortje proberen
3. En misschien zou je het zelfs op all stars Kunnen uit proberen! (Weet ik niet zeker hoor ;)

vertel wat je hier van vind! En als je hem zelf ook gemaakt hebt zet hem dan op instagram en tag mij: @smiletoit! Niet vergeten: laat een comment/opmerking achter!

4 opmerkingen :