23 feb 2014

Nail art: DIY nagelstickers

Hey!
Nu ik dit schrijf ben ik lekker op vakantie in Tsjechië! 
Vandaag heb ik een simpele, maar als nog super leuke nail-art!


Stap 1: Pak de spullen die hier boven op de foto staan
Ik zet ze nog even op een rijtje:
-3 kleuren nagellak
-topcoat
-plakband
-tijdschrift met "lak" (staat niet op de foto, haha)




Stap 2: pak het tijdschrift en plak er een strookje plakband op. 
Op dit strookje kun je kleine figuurtjes  tekenen nagellaken. Doe dit door middel van kleine druppels. Ik heb voor bloemetjes gekozen als lente nail-art! (voor zo ver ze op bloemen lijken :). Voor deze stap gebruik je twee kleuren die niet al te licht zijn. En de lakjes moeten goed kunnen drogen!


Stap 3: met de saté prikker kun je nog wat extra vormen maken.
Ik heb geprobeerd om de druppels aan elkaar de binden zodat het een geheel wordt, en je -als hij straks droog is- hem makkelijk van het plakbandje af kunt halen. Ik heb er meteen nog een gemaakt met de kleuren om gewisseld:



Stap 4: laat je "stickers" even drogen.
Ondertussen kun je je nagels gaan lakken met een licht kleurtje. Ik heb hier gekozen voor een soort parelmoer kleur, maar ik bedenk me nu dat je hier voor ook heel goed een "nude" kleur kunt gebruiken! Let op: neem geen fel kleurtje, want dan komen de stickers niet mooi uit!


Stap 5: Haal de stickers heel voorzichtig van het plakband af.
 Ik heb gemerkt dat het bij mij niet nodig was om een pincet de gebruiken, maar als je dat fijn vind zou ik het zeker doen! veder moet je op letten dat de stickers goed droog zijn als je ze er vanaf haalt.
Plak ze op je nagels. Je kunt nog even met een saté prikker de uitgeschoten lijntjes wegwerken. Topcoat er over heen en voilà je bent klaar!

info over mijn lakjes:
ik gebruikte deze lakjes
-MISS SPORTY Coty Paris nr. 5
-MISS SPORTY Coty Paris nr. 23
-MAX nails Paris Pink DNC 103
-ESSENCE Topcoat

dit zijn gewoon goedkope nagellakjes. prima om nail-arts mee te maken, maar veder niet bijzonder.


Vonden jullie dit leuk en willen jullie misschien vaker een nail-art? laat een comment/opmerking achter als je het gaat maken of hebt gemaakt!



1 opmerking :